از بین بردن اثر قرص متادون

موضوعات خانوادگی، سلامت روان

از بین بردن اثر قرص متادون

۱۱ بازديد
از بین بردن اثر قرص متادون
متادون یک ماده افیونی ساخته دست بشر است (همچنین به عنوان مواد افیونی شناخته می شود). سایر مواد افیونی عبارتند از کدئین، مورفین، فنتانیل و دیامورفین (هروئین). از بین بردن اثر قرص متادون در راستای ترک این ماده که اغلب به شیوه ای نادرست برای ترک اعتیاد به مواد مخدر مصرف می شود نیاز اطلاعاتی سودمند درباره ساختار و نحوه ی اثرگذاری آن در بدن می باشد.
متادون برای کمک به توقف مصرف هروئین استفاده می شود. علائم ترک شما را کاهش می دهد، مانند لرزش، لرز و سایر علائم شبیه آنفولانزا. همچنین به توقف هوس کمک می کند.
 
2 رویکرد اصلی برای توقف مصرف هروئین
 
درمان نگهدارنده - جایی که شما از هروئین به یک جایگزین هروئین مانند متادون تغییر می‌دهید، سپس در دوز ثابتی از جایگزین باقی می‌مانید. شما معمولاً این مدت طولانی را مصرف خواهید کرد
سم زدایی (سم زدایی) - جایی که شما از هروئین به جایگزینی مانند متادون می روید، قبل از اینکه به تدریج از جایگزین خارج شوید، بنابراین از هر دو کاملاً رها می شوید.
برخی افراد برای درمان نگهدارنده شروع به مصرف متادون می کنند. با این حال بسیاری از آنها سم زدایی می کنند و از هروئین و متادون عاری می شوند. متادون فقط با نسخه در دسترس است. اگر در حال درمان برای اعتیاد به هروئین (وابستگی) هستید، متادون معمولاً به صورت مایع سبز رنگ عرضه می شود. شما نسخه خود را از پزشک عمومی یا خدمات درمانی دارویی محلی دریافت خواهید کرد. متادون همچنین برای مراقبت های پایان عمر و دردهای شدید استفاده می شود. این معمولاً توسط متخصص درد تجویز می شود و به صورت قرص یا تزریقی ارائه می شود.
 نکته ی قابل توجه این است که اگر هروئین مصرف می‌کنید و می‌خواهید آن را متوقف کنید، می‌توانید از پزشک عمومی یا خدمات محلی درمان مواد مخدر برای درمان اعتیاد به هروئین کمک بخواهید. شما حق دارید از مراقبت های محرمانه NHS مانند سایرین بهره مند شوید.
حقایق کلیدی درباره متادون
برای دریافت متادون برای وابستگی به مواد مخدر، باید با پزشک عمومی یا خدمات درمانی محلی خود در تماس باشید. شما یک کارگر کلیدی خواهید داشت.
شایع ترین عوارض جانبی متادون یبوست، احساس بیماری و احساس سرما و تعریق است.
بهتر است هنگام مصرف متادون از الکل خودداری کنید، زیرا می تواند عوارض جانبی بسیار جدی ایجاد کند. به همین دلیل مهم است که به پزشک خود بگویید چه مقدار نوشیدنی می نوشید.
شما معمولاً هر چند هفته یک بار آزمایش ادرار یا بزاق را در جراحی پزشک عمومی یا خدمات درمانی دارویی محلی انجام خواهید داد. این برای بررسی هروئین، جایگزین های هروئین و سایر مواد مخدر است.
متادون مانند سایر مواد افیونی اعتیادآور است. اگر آن را برای سم زدایی مصرف می کنید، برنامه درمانی شما شامل جزئیاتی برای کاهش تدریجی و سپس قطع دوز می شود.
 
چه کسانی می توانند و نمی توانند متادون مصرف کنند؟
بزرگسالان (18 سال و بالاتر) می توانند متادون را برای اعتیاد مصرف کنند.
 
همچنین می توان آن را به نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان داد تا به علائم ترک هروئین یا متادون کمک کند.
 
متادون ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. قبل از شروع درمان با متادون به پزشک خود اطلاع دهید اگر:
 
در گذشته به متادون یا هر داروی دیگری واکنش آلرژیک داشته باشید
مشکل ریوی یا مشکلات تنفسی دارید
معتاد به الکل یا سایر مواد مخدر هستند که مواد افیونی نیستند
دچار آسیب سر یا سردرد شدید
کولیت اولسراتیو دارند
تشنج یا سکته داشته باشند
مشکلات ریتم قلب (آریتمی) یا فشار خون پایین دارند
با تیروئید، غدد فوق کلیوی، کلیه ها یا کبد خود مشکل دارید
مبتلا به میاستنی گراویس (یک بیماری نادر که باعث ضعف عضلانی می شود)
باردار هستند، در تلاش برای باردار شدن یا شیردهی هستند
  1. نحوه و زمان مصرف متادون
همیشه دستورالعمل های همراه دارو را دنبال کنید.
 
با متادون مایع، دارو را یکباره قورت دهید. در صورت تمایل می توانید بعد از آن آب بنوشید.
 
دوز برای اعتیاد به هروئین
دوزها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دوز شروع شما بر اساس موارد زیر است:
 
مقدار هروئینی که استفاده می کنید
خواه از سایر مواد مخدر یا الکل استفاده می کنید
یک نمونه ادرار (برای آزمایش هروئین و سایر مواد مخدر)
سلامت جسمی و روانی شما
آیا قبلاً درمان اعتیاد به مواد مخدر داشته اید یا خیر
معمولاً با دوز 10 تا 30 میلی گرمی که یک بار در روز مصرف می شود شروع می کنید. این می تواند به آرامی افزایش یابد، تا زمانی که علائم ترک شما تحت کنترل باشد و هوس شما متوقف شود.
 
سپس بسیاری از افراد دوز منظمی بین 60 تا 120 میلی گرم در روز مصرف می کنند. با این حال دوز شما ممکن است متفاوت باشد. همیشه برنامه درمانی خود را دنبال کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.