آرشیو اردیبهشت ماه 1401

موضوعات خانوادگی، سلامت روان

درمان خانگی سرد مزاجی زنان

۱۰ بازديد
نداشتن تمایلات جنسی و سرد مزاجی جنسی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها بدان دچارند و به علت های گوناگونی مانند مسایل هورمونی، بیماری های مختلف، نوع روش زندگی و عوامل مختلف روانی مانند استرس در زندگی روزمره به وجود می آیند. درمان این عارضه در خانم ها امکان پذیر است و می توان با درمان عوامل زمینه ای، تغییر در برخی از روش های غلط و یا اصلاح شیوه های مختلف رفتاری و با مصرف برخی از گیاهان دارویی سرد مزاجی در زنان را درمان نمود. در این بخش شما را با درمان خانگی سرد مزاجی زنان آشنا خواهیم کرد.

درمان خانگی سرد مزاجی زنان

مصرف سنجد

یکی از بهترین داروهای گیاهی برای پیشگیری و درمان اختلال های جنسی در زنان مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد است. بر اساس تحقیقات انجام شده گل گیاه سنجد و میوه آن بر درمان اختلال جنسی زنان و درمان ابتلا به اضطراب حین رابطه زناشویی بسیار موثر است تا جایی که از این گیاه کپسول هایی به صورت صنعتی تهیه شده که برای درمان بیماری های جنسی در داروخانه های کشورهای اروپایی به مردم عرضه می شود.

ریوند چینی

بسیاری از خانم ها بعد از ازدواج به علت درد رابطه زناشویی دچار ترس ها و استرس هایی می شوند که آنها را دچار مشکلات روحی و روانی بسیاری می سازد . این مشکلات در صورت عدم درمان سبب بروز مشکلات و اختلاف هایی میان زوجین می شود ودر برقراری رابطه زناشویی اثرگذار است. نوشیدن دمنوش تهیه شده از گیاه و ریشه ریوند چینی سبب کاهش درد ناحیه لگن زنان می شود و بدین گونه این کاهش درد سبب برقراری بهتر رابطه زناشویی و رهایی از استرس و ترساز رابطه خواهد شد. اما زنانی که در مرحله شیردهی به نوزاد به سر می برند به هیچ وجه از این گیاه یا مشتقات آن استفاده نکنند.

گیاهان وسبزیجات مفید

سبزیجات و خوراکی هایی که به تقویت توانایی جنسی زنان کمک می کنند عبارتند از :چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، کشمش و تمشک ، شیره نارگیل و آب انگور. خانم ها باید برای تقویت توانایی جنسی و جسمی خود مصرف عسل طبیعی و خالص را در وعده صبحانه فراموش نکنند .
همچنین خوردن روزانه حب های تهیه شده از خرما، گردو و دارچین نیز بسیار موثر است. برای تهیه این حب ها ابتدا هسته خرما ها را جدا کرده و مغز گردو و خرما را بکوبید تا نرم شود و سپس به آن دارچین اضافه نمایید و حب ها را درست کنید و هر روز4 تا 5 حب بخورید. برای تهیه این حب ها شما به 6خرما و 3 مغز گردو و کمی دارچین نیاز دارید.



بهترین راه های درمان سرد مزاجی زنان

سبک زندگی تان را عوض کنید

بو علی سینا معتقد بوده است که کاهش میل جنسی بیماری است که با نوع رژیم غذایی هر فرد ارتباط دارد. او یکی از عوامل موثر در کاهش میل جنسی را مصرف بیش از اندازه از غذا و خوراکی های نامناسب می داند.
از دیگر مواردی که در ابتلا به ناتوانی و کاهش میل جنسی بسیار موثر است، سبک زندگی افراد ، چگونگی حمام کردن، زمان بیدار شدن و به خواب رفتن آنان است .
افرادی که دچار کاهش میل جنسی هستند بهتر است از نخود، لوبیا، تخم خربزه، کنجد، پیاز، هویج، ماهی ازون برون، خاویار، عسل، زعفران، انگور شیرین، گوشت گوسفند، شلغم، کلم، حلیم گندم، کنگر، نعناع، شنبلیله و مارچوبه در برنامه غذایی خود یا به صورت چاشنی غذاهایشان استفاده نمایند.

گل سرخ درمانی

یکی از گیاهان موثر در درمان ناتوانی یا کم توانی جنسی گل سرخ است که می توان از آن به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان استفاده نمود. برای درمان ناتوانی جنسی و افزایش توانایی بدن مردان و زنان بهتر است از روغن گل سرخ به صورت موضعی استفاده نمایید و این روغن را به ناحیه شکم بمالید و یا اینکه می توانید به صورت خوراکی از گل سرخ استفاده نمایید.
امروزه عصاره گل سرخ به صورت صنعتی در داروخانه ها و عطاری ها وجود دارد . مصرف گل سرخ به صورت خوراکی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش آرامش و کنترل تپش قلب می شود.

مصرف جنسینگ

مصرف جنسینگ که ریشه یک گیاه چندین ساله چینی است می تواند سبب افزایش قوای جنسی گردد.چینی ها این گیاه را در برنامه غذایی اعضای خانواده می گذارند و در آشپزخانه تمامی خانواده های چینی ریشه گیاه جنسینگ پیدا می شود زیرا این گیاه ابتلا به ناتوانی و کم توانی جنسی و جسمی را درمان می کند.

مصرف ویتاگنوس

مصرف عصاره و قطره گیاه ویتاگنوس یا پنج انگشت در درمان سرد مزاجی زنان موثر است. مصرف این قطره در رفع اختلالات قاعدگی، رفع اختلال های یائسگی، موثر در کیست های رحم و تخمدان، موثر در فیبروم، جلوگیری از تنبلی تخمدان خانم ها و انواع دیگر اختلال های هورمونی زنان موثراست.

مصرف دارچین

مصرف دارچین در درمان سرد مزاجی موثر است .طبع این گیاه گرم است و نباید بیش از حد مجاز استفاده شود. برای درمان سردمزاجی چای یا دمنوش دارچین بنوشید و یا پودر دارچین را به غذاهایتان اضافه کرده و از خواص آن بهره مند شوید.

دمنوش رازیانه و عسل

نوشیدن دم کرده رازیانه و ترکیب آن با مقداری عسل روزی یک بار برای درمان سرد مزاجی موثر است . برای درمان سرد مزاجی می توانید صبح یک قاشق مرباخوری عسل ناشتا بخورید.

استعلام کارت پایان خدمت

۱۱ بازديد
گذراندن دوره سربازی و اخذ کارت پایان خدمت، یکی از دغدغه های اصلی مشمولان در سال های اخیر بوده است. این مسئله به این دلیل حائز اهمیت است که گاهی اوقات برخی از سربازان به علت عدم اطلاع از روند صدور کارت پایان خدمت، در مسیر پیگیری آن دچار سردرگمی می شوند.
استعلام کارت پایان خدمت از روش های مختلفی امکان پذیر بوده که چند مورد از آنها شامل استفاده از کد سخا و کد ملی افراد می باشد. در این مقاله قصد داریم تا با شما در مورد شرایط صدور کارت پایان خدمت سربازی صحبت کنیم، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.



زمان دریافت کارت پایان خدمت سربازی

طبق اعلام سازمان نظام وظیفه فرآیند دریافت کارت پایان خدمت چیزی در حدود دو هفته به طول انجامیده و نیازی به انجام پیگیری توسط افراد نخواهد بود. چرا که مشمولان در صورت تسویه و ثبت اطلاعات خود در سامانه نیرو های مسلح، می توانند با ارسال پیامک از آخرین وضعیت تحویل کارت خود مطلع می شوند.
در این مرحله همزمان با صدور کارت هوشمند، پیامکی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا مبنی بر آماده شدن کارت، برای هر متقاضی نیز ارسال می شود.



مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

تکمیل درخواست صدور کارت پایان خدمت توسط مشمولان (برگ شماره ۱)
عکس سیاه و سفید ۳×۲ تمام رخ متقاضی با زمینه سفید
تصویر کارت ملی، صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه
ارائه برگ تعهد (برگ شماره ۲ که توسط دفتر اسناد رسمی مورد تایید قرار گرفته باشد.)
گواهی مبنی بر درج آگهی عدم اعتبار کارت پایان خدمت در روزنامه و یا بریده آگهی های مربوط (در دو نوبت به فاصله یک ماه)
اصل فیش های بانکی مورد نیاز برای تسویه و صدور کارت معافیت




علت تاخیر در صدور کارت پایان خدمت سربازی

همه سربازان برای پیگیری صدور کارت پایان خدمت بهتر است ابتدا موضوع را از یگان خدمتی خود پیگیری کرده و پس از حصول اطمینان از ثبت اطلاعات پایان خدمت خود در سامانه نیرو های مسلح منتظر دریافت کارت از طریق پست باشند.
در این میان ممکن است، مدت زمان دریافت کارت پایان خدمت برخی از افراد با تاخیر زیادی مواجه شود.
این تاخیر ممکن است به دلایل زیر باشد:
افرادی که در طول خدمت، برای آنها چند روز غیبت یا ترک محل خدمت ثبت شده باشد.
اضافه خدمت درج شده در سیستم نظام وظیفه گاهی اوقات ممکن است زمان تسویه و صدور کارت پایان خدمت افراد را با تأخیر مواجه کند.
این موارد بیشتر ناشی از عدم تکمیل پرونده مشمولان به دلیل برخی نواقص و گزارشات تایید نشده می باشد. رفع این موضوع در برخی موارد نیاز به مراجعه سرباز به یگان محل خدمت خواهد داشت.
 
افرادی که متقاضی دریافت معافیت کفالت و پزشکی دائم هستند.
معافیت های دائم انواع مختلفی داشته و مستلزم دریافت گزارشات زیادی از ارگان های کشور می باشد. این امر گاها بر حسب نوع کفالت ممکن است حتی تا چندین ماه نیز به طول انجامد! به طور مثال معافیت کفالت مادر (طلاق زوجین) با دریافت گزارش و تایید سازمان نظام وظیفه مبنی بر تداوم جدایی زوجین بعد از سی ماه انجام می گیرد که طبیعتا این امر مستلزم انجام برخی تحقیقات بوده و ممکن است باعث ایجاد تاخیر در روند صدور کارت پایان خدمت شود.
 
افرادی که دارای کسر خدمت ایثارگری، بسیج و یا پروژه علمی هستند.
به مشمولانی که اقدام به دریافت کسری خدمت پروژه های علمی، بسیج و یا ایثارگری می کنند، توصیه می شود تا روز اعزام از ثبت نهایی کسری خدمت در پرونده اطمینان حاصل کرده و این امر را به روزهای بعد(حین خدمت) موکول نکنند. چرا که بعدا ممکن است تایید مدت زمان کسری متقاضیان (به ویژه کسری
ایثارگری) افراد را با مشکل مواجه کرده و زمانبر باشد.

نحوه استعلام وضعیت کارت پایان خدمت

روند صدور کارت پایان خدمت هوشمند از ارسال اطلاعات خدمتی سرباز از یگان خدمتی شروع می‌ شود. معمولاً بررسی اطلاعات فردی و تطابق آنها زمان چندانی نبرده و افراد بعد از دو هفته از زمان تسویه، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود می شوند.
اما کسانی که کارت پایان خدمت برای آنها صادر نشده است و پیامکی نیز در این مورد دریافت نکرده باشند، می‌ توانند به آخرین یگان خدمتی خود مراجعه کرده و درخواست صدور کارت را مجدداً ارسال کنند. در برخی موارد نیز ممکن است اطلاعات پستی فرد به اشتباه وارد شده باشد که با پیگیری می توان این مشکل را رفع کرد.
همچنین در کنار این موارد امکان اطلاع از شرایط دریافت کارت پایان خدمت از طریق کد سخا نیز برای سربازان وجود دارد. کد سخا شناسه چند رقمی است که برای هر سرباز منحصر به صورت خاص در سازمان نظام وظیفه ثبت شده است.
پیگیری کارت پایان خدمت از طریق کد سخا به همراه کد ملی با ورود به سایت نظام وظیفه عمومی انجام شده و متقاضیان برای این منظور در مرحله اول برای اخذ کد سخا می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.
سپس با ورود به سیستم در قسمت نام کاربری، کد ملی و در قسمت کلمه عبور، کد سخا را وارد کرده و از وضعیت صدور کارت پایان خدمت خود مطلع شوند

سخن آخر

زمان صدور کارت پایان خدمت یکی از دغدغه های اصلی مشمولان با اتمام دوره سربازی است. مراحل صدور این کارت گاها به دلیل نیاز به تایید مدت زمان کسری خدمت و یا درج جریمه و ترک خدمت در پرونده مشمولان با تاخیر مواجه شده و افراد می بایست با روش های استعلام کارت پایان خدمت خود آشنایی کافی داشته باشند.
در حالت عادی بعد از انجام تسویه و اتمام دوره سربازی، کارت پایان خدمت تا دو هفته و از طریق پست به دست افراد می رسد و نیازی به مراجعه به ارگان خاصی نخواهد بود. اما چنانچه این دوره طولانی تر شده باشد، افراد می توانند با مراجعه به آخرین یگان خدمتی و همچنین وارد کردن کد سخا از طریق سازمان نظام وظیفه، نسبت به شرایط کارت پایان خدمت خود اطلاع حاصل نمایند.