آرشیو تیر ماه 1402

موضوعات خانوادگی، سلامت روان

بهترین جراح بینی در تهران

۷ بازديد
راه های زیادی برای یافتن بهترین جراح بینی در تهران وجود دارد که از جمله آنها می توان به تحقیق و تحقیق در مورد پزشکان متخصص در این زمینه اشاره کرد که با جستجو در گوگل و شبکه های اجتماعی و همچنین سوال از افرادی که قبلا بینی خود را عمل کرده اند امکان پذیر است. پس از یافتن پزشک، می توانید با مراجعه به پزشک و پرسش از بیماران، صحبت با خود پزشک و بررسی هزینه های عمل، بهترین جراح بینی در تهران را پیدا کنید.
قبل از تصمیم گیری نهایی، مهم است که با جراح خود مشورت کنید و از او در مورد انتظارات و نتایج مورد انتظار سوال کنید. همچنین تجربه و مهارت جراح در زمینه جراحی بینی را حتما بررسی کنید.
هدف از جراحی بینی چیست؟
هدف اصلی جراحی بینی تغییر شکل و ظاهر بینی به منظور بهبود ظاهر و عملکرد تنفسی است. در زیر به برخی از اهداف رایج جراحی بینی اشاره می کنیم:
1. بهبود ظاهر: رینوپلاستی می تواند شکل و اندازه بینی را تغییر دهد تا با سایر ویژگی های صورت هماهنگ شود و ظاهر را بهبود بخشد. این شامل کوچک کردن یا افزایش اندازه بینی، تغییر شکل نوک بینی، کاهش یا اصلاح نیمرخ بینی و تغییر زاویه بینی است.
2. بهبود عملکرد تنفسی: در برخی موارد از جراحی بینی برای بهبود عملکرد تنفسی استفاده می شود. این شامل اصلاح مشکلات ناشی از دیواره های خمیده بینی، کاهش انسداد راه هوایی و بهبود تنفس در صورت وجود مشکلات تنفسی است.
3. رفع عوارض ناشی از جراحات یا بیماری ها: در برخی موارد از جراحی بینی برای رفع عوارض ناشی از آسیب ها یا بیماری هایی مانند: شکستگی بینی، انحنای ارثی و یا عوارض جراحی قبلی استفاده می شود.
4. بهبود اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر: جراحی بینی می تواند به افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر کمک کند. با تغییر شکل بینی به دلخواه، افراد ممکن است نسبت به ظاهر بینی خود احساس بهتری داشته باشند و بر روابط خصوصی و اجتماعی آنها تأثیر مثبت بگذارند.
قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی بینی، مهم است که با یک متخصص مشورت کنید.
چه کسانی نباید عمل بینی انجام دهند؟
1. افرادی که به دلایل پزشکی خاص مانند مشکلات قلبی، تنفسی، عفونی یا سایر مشکلات جسمی قابل درمان از جراحی بینی منع می شوند.
2. افرادی که به دلایل روحی یا روانی از جمله اضطراب شدید، افسردگی شدید یا سایر اختلالات روانی قادر به تحمل فرآیند جراحی و تغییر ظاهر ناشی از آن نیستند.
3. افرادی که در موارد خاص جراحی بینی، مانند جراحی های بزرگ و پیچیده، نیاز به تجویز داروهایی دارند که با داروهای دیگری که ممکن است مصرف کنند تداخل ایجاد کند.
4. افرادی که انتظارات واقع بینانه ندارند و از جراحی بینی نتیجه خوبی نمی گیرند.
مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی بینی با پزشک خود مشورت کنید تا وضعیت شما ارزیابی شود و توصیه های مناسب به شما داده شود.

مراقبت های قبل از جراحی بینی
قبل از جراحی بینی می توانید موارد زیر را رعایت کنید:
1. مشاوره با پزشک: قبل از جراحی، ملاقات با پزشک متخصص جراحی بینی بسیار مهم است. پزشک می تواند شما را از طریق جزئیات جراحی، انتظار نتایج و هر گونه سوالی که ممکن است داشته باشید، راهنمایی کند.
2. آزمایشات قبل از عمل: پزشک ممکن است آزمایشاتی مانند آزمایش خون، آزمایش اکسیژن خون، آزمایش قلب و غیره را برای ارزیابی وضعیت سلامتی شما درخواست کند.

3. داروها: ممکن است پزشک به شما توصیه کند که قبل از جراحی بینی، برخی از داروها را مصرف کنید یا آنها را قطع کنید. در صورت مصرف دارو حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما ارائه دهد.
4. محدودیت مصرف غذا و نوشیدنی: قبل از جراحی بینی، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که مصرف غذا و نوشیدنی را در ساعات قبل از عمل محدود کنید. این ممکن است شامل محدود کردن مصرف آب و غذا در ساعات خاصی قبل از جراحی باشد.
5. سیگار را ترک کنید: اگر سیگار می کشید، بهتر است قبل از جراحی بینی ترک کنید. سیگار می تواند روند بهبودی را کند کند و ممکن است عوارض جانبی جراحی را افزایش دهد.
6. آمادگی در خانه: قبل از جراحی بینی، خانه خود را برای بازگشت به خانه و بهبودی آماده کنید. اقلام ضروری مانند غذاهای آماده، داروها، لوازم بهداشتی و غیره را از قبل آماده کنید.
7. حضور و غیاب: برنامه ریزی کنید که در روز جراحی فردی را در بیمارستان همراه خود داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ممکن است به توصیه های پزشک و نوع جراحی انجام شده بستگی داشته باشد. در زیر به برخی از این نکات اشاره شده است.
1. استفاده از پانسمان: ممکن است پزشک برای کاهش خونریزی و محافظت از بینی، بانداژی روی بینی شما بگذارد. در صورت تعویض پانسمان، باید دقیقاً دستورات پزشک را دنبال کنید.
2. استفاده از یخ: استفاده از یخ یا چوب در ناحیه بینی می تواند تورم و درد را کاهش دهد. باید از گذاشتن مستقیم یخ روی پوست خودداری کنید و آن را با یک حوله نرم یا کیسه یخ بپوشانید.
3. استفاده از داروها: پزشک ممکن است برای کاهش درد و تورم، داروهای ضد التهاب یا مسکن تجویز کند. حتماً دستورات پزشک خود را برای مصرف دارو دقیقاً دنبال کنید.
4. محدودیت فعالیت: در دوران نقاهت باید فعالیت های سنگین و ورزش را محدود کنید. همچنین باید از خم شدن به جلو، حرکت از حالت نشسته به ایستاده و بالعکس خودداری کنید.
5. تمیزی: برای جلوگیری از عفونت، باید ناحیه بینی را تمیز و خشک نگه دارید. ممکن است پزشک در مورد نحوه شستشوی بینی و اینکه آیا باید از محلول های آب نمک و آب یا محلول های ضد عفونی کننده استفاده کنید، به شما توصیه می کند.

https://www.jarahibiniv.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/