ترک کوکائین

موضوعات خانوادگی، سلامت روان

ترک کوکائین

۱۱ بازديد
چه فوراً یا به تدریج مصرف کوکائین را متوقف کنید، در برخی مواقع دچار ترک اعتیاد خواهید شد. بر خلاف ترک الکل یا مواد افیونی، بیمارانی که در حال ترک کوکائین هستند معمولاً علائم فیزیکی واضحی از خود نشان نمی دهند. Antonello Bonci، MD، رئیس اجرایی و مؤسس مؤسسه جهانی اعتیاد به WebMD Connect to Care می گوید: علائم معمول ترک کوکائین مغز محور هستند و خود را از طریق تغییرات رفتاری نشان می دهند. از آنجایی که علائم معمول ترک کوکائین به اندازه سایر ترک های مواد مخدر فیزیکی نیستند، مهم است که مراقب این 3 علامت ترک کوکائین باشید.

هوس ها

به گفته مراکز اعتیاد آمریکا، ولع مصرف کوکائین ممکن است ۹۰ دقیقه پس از مصرف این دارو ایجاد شود. افرادی که اخیراً کوکائین مصرف نکرده‌اند، به احتمال زیاد میل شدیدی برای یافتن راهی برای استفاده از کوکائین پیدا می‌کنند. به گفته مؤسسه ملی سوء مصرف مواد، مداخلات رفتاری برای هوس ها مؤثر است. انگیزه های انگیزشی یکی از راه های جلوگیری از مصرف مواد مخدر با ارائه جوایز مالی یا جوایز بر اساس نتایج آزمایش ادرار تمیز است.

افکار خودکشی
اشلی مک گی، معاون پرستاری مرکز درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل کوهستانی، به WebMD می گوید: «اگر فردی که مبتلا به اختلال مصرف کوکائین است به طور ناگهانی مصرف آن را قطع کند، احتمالاً علائم ترک را تجربه می کند که در درجه اول بر ذهن تأثیر می گذارد، مانند افکار خودکشی. به مراقبت وصل شوید.
فردی که با ترک کوکائین دست و پنجه نرم می کند ممکن است وقتی اثرات دارو را احساس نمی کند احساس بی ارزشی کند، بنابراین مداخله برای کمک به فرد برای غلبه بر علائم کلیدی است. طبق گفته کلینیک مایو، روش های مختلفی برای درمان افسردگی وجود دارد، از داروها گرفته تا توانبخشی در مراکز ترک اعتیاد و حمایت از خانواده. شما گزینه هایی برای کمک به شما یا عزیزتان از طریق ترک کوکائین دارید.

کوکائین یک محرک بسیار اعتیاد آور است. اعتیاد به کوکائین که به عنوان اختلال مصرف کوکائین نیز شناخته می شود، استفاده اجباری از مواد مخدر بدون توجه به عواقب بالقوه فیزیکی، عاطفی، مالی یا حتی جنایی است. خوشبختانه، گزینه های درمانی برای شما یا کسی که می شناسید که با اعتیاد به کوکائین دست و پنجه نرم می کند، وجود دارد.

به دنبال کمک حرفه ای باشید
هیچ کس بهتر از یک حرفه ای نمی داند. بعد از اینکه اعتراف کردید که مشکلی دارید و می خواهید بر اعتیاد خود غلبه کنید، جستجوی کمک حرفه ای از یک پزشک، روانشناس دارای مجوز، روانپزشک، کارمند سلامت روان یا مشاور گام بزرگی در مسیر بهبودی است. آنها قادر خواهند بود وضعیت شما را ارزیابی کنند و در صورت لزوم گزینه های درمانی دیگری را پیشنهاد کنند.

دکتر نیکی وینچستر، روانشناس بالینی در مرکز DBT سینسیناتی می گوید: «درمان سرپایی می تواند به فرد کمک کند تا مشکلات اساسی اعتیاد خود را به روشی شخصی سازی شده برطرف کند. فواید این است که فرد می تواند به زندگی خود در خانه، کار، ادامه دهد و فرصت هایی برای امتحان راه حل های پیشنهادی در درمان در زمینه دنیای واقعی خود داشته باشد.

برنامه درمانی مسکونی
اگر درمان و درمان سرپایی کافی نباشد، یک برنامه درمانی اقامتی نه تنها حمایت همسالان و مشاوران را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه شما را از هر موقعیت محرک احتمالی که معمولاً باعث مصرف کوکائین می شود، دور می کند.

دکتر ناتالی فینبلات، روانشناس دارای مجوز که متخصص است، می گوید: «یک برنامه مسکونی به شما این امکان را می دهد که زندگی روزمره خود را ترک کنید تا بتوانید دلایل اعتیاد خود را با دقت بیشتری بررسی کنید، عادات ناسالم خود را ترک کنید و برای هوشیاری بیشتر پاسخگو باشید. در اعتیاد و تروما

چه به صورت حضوری و چه آنلاین، گروه‌های پشتیبانی همتا از جمله کوکائین گمنام یا معتادان گمنام می‌توانند یک محیط امن و راحت را برای شما فراهم کنند تا افکار، احساسات و اعمال خود را با دیگرانی که تجربه مشابهی دارند به اشتراک بگذارید.

دکتر وینچستر می‌گوید: «گروه‌های سرپایی به افراد کمک می‌کنند بفهمند که در اعتیاد خود تنها نیستند و این می‌تواند مفید باشد که ببینیم دیگران چگونه با موفقیت با اعتیاد خود کنار می‌آیند. درست مانند درمان فردی، فرد می تواند در خانه به زندگی خود ادامه دهد، کار کند و راه حل هایی را در زندگی خود امتحان کند.

دارو
تا به امروز، هیچ درمان دارویی تایید شده توسط FDA برای درمان اختلال مصرف کوکائین یا اعتیاد به کوکائین وجود ندارد. داروهایی از جمله داروهای ضد افسردگی یا محرک های خاص ممکن است برای کمک به درمان هوس ها، علائم ترک یا حتی خنثی کردن احساسات لذت بخش مصرف کوکائین تجویز شوند.

دکتر پاوان مدان، روانپزشک دارای مجوز و گواهی هیئت مدیره، می گوید: «به طور کلی، داروها بدون درمان های روانی-اجتماعی، مانند رفتار درمانی شناختی با یک مشاور آموزش دیده مصرف مواد یا برنامه درمانی، میزان موفقیت محدودی را ارائه می دهند.

"من باعث نشدم."
یکی از مهمترین چیزهایی که در مورد اعتیاد باید به خاطر بسپارید این است که شما باعث رفتارهای اعتیاد آور عزیزتان نشده اید.

استولتنی می‌گوید: «اگرچه ممکن است عزیزتان شما را سرزنش کند، اما باید بفهمید که شما عامل آن نبوده‌اید.» درک اینکه چه چیزی تحت کنترل شما است و چه چیزی نیست، اولین قدم برای تعیین مرزهای سالم و کمک به عزیزتان در انجام آنهاست. سفر به سوی بهبودی.»

"من نمی توانم آن را درمان کنم."
اعتیاد یک بیماری مزمن مانند دیابت یا فشار خون بالا است و نیاز به راهنمایی یک متخصص پزشکی دارد. استولتنی می گوید که مقابله با اعتیاد به تغییرات جسمی و روحی در سبک زندگی نیاز دارد. گزینه های درمانی ممکن است شامل مدیریت پزشکی علائم ترک، درمان شناختی رفتاری یا توانبخشی مسکونی باشد. همچنین می تواند شامل ترکیبی از درمان های مختلف باشد.

منبع : https://www.webmd.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.