ترک هروئین در خانه

موضوعات خانوادگی، سلامت روان

ترک هروئین در خانه

۱۰ بازديد

ترک هروئین در خانه

 

بسیاری از افرادی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنند، تصمیم به ترک مصرف می گیرند، اما از شرم اعتراف به مشکل یا ترس از اینکه نمی توانند هزینه درمان حرفه ای را بپردازند، سعی می کنند عادت خود را به تنهایی ترک کنند. سم زدایی از هروئین در خانه بسیار خطرناک است. در حالی که از نظر تئوری انجام این کار به صورت ایمن امکان پذیر است، افراد در صورت مراجعه به مرکز درمانی شانس بسیار بیشتری برای سم زدایی موفق خواهند داشت.

خطرات سم زدایی از هروئین در خانه
به این دلایل، سم زدایی از هروئین در خانه بسیار توصیه نمی شود. سم‌زدایی یک فرآیند پزشکی پیچیده است که در آن سیستم‌های مختلف بدن با از بین رفتن نیاز فیزیکی به هروئین، تغییرات اساسی زیادی را تجربه می‌کنند. و این نیاز یک نیاز قدرتمند است. هجوم هروئین بسیاری از قسمت های سیستم عصبی مرکزی را سرکوب می کند. عملیات کلیدی حفظ حیات، مانند ضربان قلب، تنفس، فشار خون و دمای بدن، بیش از آنکه به عملکرد بدن بستگی داشته باشد، به هروئین بستگی دارد.

حذف هروئین از معادله - گرسنگی دادن به گیرنده های مواد افیونی مولکول های مواد افیونی - این عملیات را به حالت پیش فرض بازنشانی نمی کند. آنها را به وحشت می اندازد، زیرا هر سیستمی در تلاش است تا با محرومیت ناگهانی افسرده کننده قدرتمندی که آنها را کنترل کرده بود کنار بیاید و سازگار شود.

محیط خانه فضای امن و تمیزی برای این تغییرات نیست. کاربران ممکن است داروهای ضد اضطراب را که به کاهش تجربه کمک می‌کنند، دریافت نکنند، و دسترسی به سایر مواد شیمیایی - از الکل گرفته تا داروهای بدون نسخه، تا هروئین و مواد افیونی بیشتر - می‌تواند برای مقاومت بسیار وسوسه‌انگیز باشد. در صورت مصرف، این داروها می توانند ده ها سیستمی را که باید دقیقاً متعادل شوند، بی ثبات کنند.

اگر می خواهید در خانه سم زدایی کنید…

برخی از کاربران ممکن است نگرانی های موجهی در مورد مراجعه به مرکز درمانی برای سم زدایی داشته باشند. آنها ممکن است نگران این باشند که توانایی پرداخت آن را نداشته باشند و اینکه پرداخت هزینه این فرآیند باعث ورشکستگی آنها می شود و به دیگر مشکلات مالی آنها می افزاید. سایر کاربران از شرم و گناه اعتراف به مشکل یا مخفی کردن حقیقت اعتیاد خود به گروهی از غریبه ها می ترسند.

همه اینها نگرانی های معتبری در مورد کمک گرفتن برای مشکل هروئین هستند، اما نباید فرد را از برداشتن اولین قدم درمان منصرف کنند. با این وجود، اگر فردی اصرار به سم‌زدایی از هروئین در خانه داشته باشد، چند کار وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که این فرآیند تا حد ممکن ایمن است.

 

باریک شدن و هیدراتاسیون
اول، لازم است قبل از اینکه مصرف هروئین را به صفر برسانید، تا حد امکان به آرامی کاهش یابد. ایده پشت این موضوع این است که شدت اثرات خروج را محدود می کند. با این حال، باید بدانید که به دلیل قوی بودن هروئین و نحوه عملکرد اعتیاد، انجام این نوع کاهش خودتنظیمی فوق العاده دشوار است و بسیاری از افرادی که آن را امتحان می کنند با عود و بازگشت به اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند. کار با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده، که می تواند شما را تحت کنترل خود نگه دارد، ممکن است به تنهایی لازم باشد.

استفراغ و اسهال ناشی از قطع مصرف نیز می تواند منجر به کم آبی سریع شود. این به نوبه خود می تواند باعث عوارض دیگر سلامتی مانند سرگیجه، خستگی و بی نظمی ذهنی شود. در یک بیمارستان یا کلینیک، به بیماران یک قطره داخل وریدی داده می شود تا در طول فرآیند سم زدایی، هیدراته نگه داشته شوند. در خانه، آن را نخواهید داشت، بنابراین نوشیدن مقدار زیادی مایعات آبرسان، مانند محلول های الکترولیت، برای بازگرداندن تعادل حیاتی قندها و نمک ها مهم است.

برخی از داروهای بدون نسخه نیز می توانند به شما در سم زدایی ایمن از هروئین در خانه کمک کنند. ایمودیوم، برای مثال، می تواند به اسهال کمک کند. درامامین برای حالت تهوع مفید است. درد عمیق در عضلات و استخوان ها را می توان با تیلنول یا ایبوپروفن کاهش داد.

از آنجایی که بدن شما هنوز در حالت ریکاوری است، نباید از هیچ یک از این داروها برای مدت طولانی تر از مقدار توصیه شده یا در دوزهای بیشتر از توصیه شده استفاده کنید، مهم نیست که علائم ترک چقدر شدید باشد. به طور مشابه، اگر داروهای دیگری در سیستم شما وجود دارد، این داروها نباید مصرف شوند.

علائم ترک هروئین در خانه  حدود 12 ساعت پس از آخرین دوز هروئین شروع می شود. بسته به میزان استفاده، فیزیولوژی بیمار و سایر عوامل تعیین کننده، بین یک تا سه روز بعد به اوج خود می رسند. علائم در نهایت در روز هفتم از روند محو می شوند.

برخی علائم ممکن است باقی بمانند و این طبیعی است. اگر قصد دارید در خانه سم‌زدایی کنید، این جدول زمانی ممکن است تغییر کند، زیرا خطر بیشتری برای مسائل زیست‌محیطی که جریان طبیعی فرآیند را مختل می‌کنند نسبت به یک مرکز درمانی بیشتر است.

آیا مکمل ها و درمان های طبیعی به سم زدایی کمک می کنند؟
داستان هایی در مورد استفاده افراد از ویتامین ها، مکمل ها و داروهای جایگزین مانند طب سوزنی برای درمان اثرات سم زدایی هروئین در خانه به وجود آمده است. با توجه به مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد، شواهد قابل توجهی در مورد اثربخشی یا ایمنی این روش ها وجود ندارد.

خروجی از این روند نوشیدنی‌های سم‌زدایی هستند که به عنوان راه‌های بالقوه برای جلوگیری از بدترین علائم ترک به بازار عرضه شده‌اند. چنین نوشیدنی‌هایی به‌عنوان «کاملاً طبیعی» معرفی می‌شوند و جایگزین‌های ترجیحی برای داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند که درد مفاصل را کاهش می‌دهند یا داروهای ضد تشنجی که ترک‌های مرتبط با تشنج را درمان می‌کنند. به عنوان مثال، نوشیدنی های مولتی ویتامین، مواد مغذی را که به دلیل اسهال، استفراغ و از دست دادن اشتها از دست رفته اند، جبران می کنند. محصولاتی مانند مکمل‌های ویتامین C که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند در داروخانه‌ها بدون نسخه به فروش می‌رسند یا در فروشگاه‌های تخصصی مکمل‌ها در دسترس هستند.

سم زدایی از هروئین در خانه: تصویر بزرگ
در نهایت، اگر به دنبال راه هایی برای سم زدایی ایمن از هروئین در خانه هستید، باید تا حد امکان خود را راحت کنید. برای دور کردن ذهنتان از اثرات فیزیکی و روانی کناره گیری، به عواملی نیاز دارید که حواس شما را پرت کنند. شما به یک عضو خانواده یا دوست مورد اعتماد و آگاه نیاز دارید که در کنار شما بماند، یا حداقل در هنگام سم زدایی شما را بررسی کند.

از داستان های حکایتی و افسانه های شهری آنلاین دوری کنید. فعالیت هایی را انجام دهید که اندورفین بدن شما را تقویت می کند (مانند خندیدن، خوردن مقداری شکلات، ورزش کردن و هوای تازه). مواد افیونی عملکرد اندورفین ها را تقلید می کنند، اما به میزان بسیار قوی تر، به طور موثر جایگزین آنها می شوند. این مکانیسمی است که به وسیله آن افراد نمی توانند بدون هروئین احساس لذت کنند. بازسازی تولید اندورفین به کاربران کمک می کند تا وابستگی و انتظارات هروئین را از بین ببرند.

«حتی اگر تصمیم به سم‌زدایی از هروئین در خانه دارید، این کار را به تنهایی انجام ندهید. از افرادی که می شناسید حمایت بگیرید؛ به افرادی که به آنها اعتماد دارید بگویید که می خواهید بوقلمون سرد را ترک کنید. وقتی روند فوق العاده دشوار می شود، آنها می توانند حمایت معنوی و کمک کنند و در صورت ناتوانی می توانند با 911 تماس بگیرند.

همچنین اگر در نتیجه سم زدایی بدن دچار کم آبی یا سوءتغذیه شدید، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سم زدایی منجر به افکار خودکشی، مشکلات تنفسی، ضربان قلب سریع شود. یا اگر شرایط پزشکی دیگری دارید که در نتیجه ترک اعتیاد پیچیده می شود.

سم زدایی از هروئین در خانه ممکن است، اما فوق العاده خطرناک است. در بیشتر شرایط، بهتر است برای کمک به یک مرکز درمانی بروید. بسیاری از تسهیلات دارای برنامه های پرداخت هستند تا به هر فرد کمک کنند تا درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند، و برنامه های متعددی در دسترس هستند که با شما در پرداخت هزینه درمان شما همکاری می کنند.

علاوه بر این، یک مرکز درمانی شما را با مشاوره، درمان، و پشتیبانی مراقبت‌های پس از آن مرتبط می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کار سخت سم‌زدایی در توانبخشی روانی و اجتماعی ادامه می‌یابد. بدون آنها، شانس شما برای هوشیار ماندن در طولانی مدت بسیار کم است.

چگونه هروئین همه چیز را تغییر می دهد


برای درک بهتر اینکه چرا سم زدایی از هروئین در خانه بی خطر نیست، لازم است به اختصار نگاهی به هروئین چیست و چگونه کار می کند. هروئین از ترکیبات شیمیایی موجود در خشخاش به دست می آید. این منشا به این معنی است که روی گیرنده های مواد افیونی در مغز و سیستم عصبی مرکزی کار می کند. به همین دلیل است که هروئین و سایر مواد افیونی هنگام مصرف اثرات ضد درد دارند.

گیرنده های اپیوئیدی به عنوان بخشی از سیستم اپیوئیدی نقش عمده ای در تنظیم درد دارند. ارتباطات عصبی شیمیایی در سیستم همچنین مسئول چگونگی تجربه لذت و انتظار لذت افراد است.

به همین دلیل است که از نظر تاریخی از بذر گیاه خشخاش در مراسم مذهبی و پزشکی استفاده می‌شده است و به همین دلیل است که هروئین و سایر مواد مخدر مبتنی بر ترکیبات گیاه خشخاش در درمان درد و القای احساس شادی و آسایش مؤثر است. تصادفی نیست، این همان چیزی است که مواد افیونی را به شدت اعتیادآور می کند. اثرات بسیار مطلوب و بسیار ایجاد عادت هستند.

در حالی که همه مواد افیونی به روش‌های تقریباً مشابهی کار می‌کنند، شیمی هروئین به گونه‌ای است که بسیار سریع‌تر و به میزان بسیار قوی‌تری نسبت به سایر مواد افیونی عمل می‌کند. اگر هروئین به داخل سیاهرگ تزریق شود، مولکول ها تنها در 10 ثانیه به گیرنده های مواد افیونی در مغز می رسند. وقتی این اتفاق می افتد، اثرات آنی هستند. کاربران موجی از سرخوشی را احساس می‌کنند و به دنبال آن احساس آرامش و آرامشی شدیدتر از هر چیزی که قبلا تجربه کرده‌اند، همراه است.

مطالب مرتبط با ترک هروئین در خانه:

 https://alosalammoshavere.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%b1%d9%88%d8%a6%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

منبع: https://delphihealthgroup.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.